Datadisky

Zde se nachází popis všech datadisků, kterých je pět:

Broken Steel:

Příběh navazuje na konec Falloutu 3, odehrává se dva týdny po velkém finále a závěrečné animaci. Outro zůstalo nezměněno. To je výhoda pro nové hráče, kteří se nemusí bát, že by jim instalace přídavku odřízla kousek hry. Na druhou stranu, i když se scénárista snažil, jak mohl, návaznost závěru Fallouta 3 a úvodu Broken Steel maličko skřípe. Nové události jsou rozděleny do šesti questů. Tři hlavní pojednávají o zasazení finální rány Enklávě – poté, co nepříjemnou formou předvede, že má ještě pár es v rukávu. Tato trojce je zaměřena hlavně na akci a dala by se přirovnat k Operation Anchorage. Hráč navštíví dva nové exteriéry a dočká se opět pár zajímavých a unikátních momentů či možností, které původní hra nenabídla. Velmi nelineární stavba úrovní druhé poloviny datadisku umožňuje slušnou improvizaci při postupu. A zejména dva konce potěší

Point Lookout:

Celkem se můžete těšit na deset nových questů. Pět hlavních, které vás provedou pátráním po motivech organizovaných útoků fanatických obyvatel na jednu místní usedlost. Vedlejší pětice je různorodou směskou zahrnující například sledování osudu čínského špióna nebo násilné vyzvednutí okultní knihy z místního obřadiště. Úkoly jsou tentokrát mnohem lineárnější. A možnosti zakončit některý quest vícero způsoby je spíše výjimkou.

Operation Anchorage:

V Brotherhood Outcasts chtějí získat nějakou pokrokovou vojenskou technologii umístěnou ve vaultu. Pohříchu jedinou cestou, jak tento otevřít, je úspěšně absolvovat speciální počítačovou simulaci válečného konfliktu. Do programu ovšem může vstoupit jenom jeden člověk. Ve vašem případě to naštěstí bude možné na jakémkoliv levelu v rámci již rozehraného Fallout 3 a čeká na vás vojenská kampaň, v níž povedete jednotku v utajení zamrzlou Aljaškou. Kampaň je přitom rozdělena do několika misí a bude přitom jen na vás, jaký typ spolubojovníků, potažmo vybavení, si do každé akce vyberete. K dispozici mají být kupř. odstřelovači či vojáci s těžkými zbraněmi. A nebo takový stealth oblek, fungující podobně jako stealth boy – tedy garantuje jisté zneviditelnění během aktu přikrčení.

The Pitt:

Druhý přídavek bude zasazen do ruin postapokalyptického a smogem zamořeného Pittsburghu, zbrusu nové lokace, která se nevyskytovala v původní hře, inspirované skutečnou předlohou. Z Capitolu se tam dopravíte vlakem a přes most plný min dojdete do skladiště bývalého ocelářského podniku, který musíte infiltrovat. Ocitnete se tam uprostřed konfliktu mezi otroky a jejich pány, jejichž denní soužití má být realisticky vykresleno. Na čí stranu se přidáte a jakými prostředky dosáhnete svých cílů, to už bude čistě na vás. V rámci hlavního úkolu se pokusíte dostat k veliteli Raiderů, kteří údajně vynalezli zázračný lék na mutaci. Touto cestou má jít spíše o konverzaci než o bojování. Avšak můžete se proměnit i v jednoho z otroků a neřešit tolik častá morální dilemata.

Mothership zeta:

Poslední příddavek vás zavede na vesmírnou loď, která vás unese. Nejdříve zachytíte nouzový signál a vydáte se po něm. Poté, co zjistíte že ho vydávala vesmírná loď jste uneseni. Postupně zjišťujete, že nejste jediný kdo tak skončil. A tak se vydáváte na pouť celou lodí a postupně osvobozujete všechny přeživší a snažíte se dostat ven.

(Jde o oficialní text distributora)